Ibuprofen chroni przed chorobą wysokościową
21 marca 2012, 13:07Ibuprofen znacząco zmniejsza częstość występowania choroby wysokościowej (Annals of Emergency Medicine).
Czas na implanty zasilane bezprzewodowo
5 września 2012, 11:41Inżynierowie z Uniwersytetu Stanforda zaprezentowali miniaturowe urządzenie, dzięki któremu z rozruszników serca będzie można wyeliminować duże i niewygodne w użyciu baterie
Współczesne praktyki rodzicielskie nie sprzyjają rozwojowi mózgu?
8 stycznia 2013, 10:41Współczesne przekonania kulturowe i konkretne praktyki społeczne stoją, wg prof. Darcii Narvaez z University of Notre Dame, w opozycji do zdrowego rozwoju mózgowego i emocjonalnego dziecka.
Wyjątkowy magazyn służy wyjątkowym badaniom
12 sierpnia 2013, 12:31W mieście Silver Spring w stanie Maryland znajduje się największy na świecie magazyn surowicy krwi. W siedmiu chłodniach o powierzchni boiska do koszykówki każda, w temperaturze -30 stopni Celsjusza przechowywanych jest 55,5 miliona próbek pobranych od 10 milionów osób. Kolejne 4 puste wyłączone chłodnie czekają na zapełnienie
Miedziowy sposób na czerniaka
10 kwietnia 2014, 09:10Leki wykorzystywane w leczeniu choroby Wilsona do zablokowania absorpcji miedzi mogą znaleźć dodatkowe zastosowanie w terapii różnych rodzajów nowotworów, w tym czerniaka.
Już niemowlęta reagują na informacje przekazywane przez białka oczu
28 października 2014, 10:53Ludzie są jedynymi naczelnymi z dużymi twardówkami (tzw. białkami oczu). Stopień ich widoczności i ustawienie wskazuje na odczuwane emocje. Wrażliwość na tego typu wskazówki jest wpisana w mózg dorosłych, naukowcy zastanawiali się jednak, na jakim etapie rozwoju się ona pojawia. Okazuje się, że w niemowlęctwie, w wieku ok. 7 miesięcy.
Po wstrzymaniu oddechu mniej zaboli
15 maja 2015, 06:32Wstrzymywanie oddechu przed bolesnym zabiegiem, np. zastrzykiem, podwyższa próg bólowy.
Przedklinek - siedlisko szczęścia w mózgu?
20 listopada 2015, 13:08Neurologiczny mechanizm odpowiadający za poczucie szczęścia pozostawał dotąd nieznany. Pierwszym krokiem w kierunku jego zrozumienia mogą jednak być badania obrazowe Wataru Sato z Uniwersytetu w Kioto.
Sposób na zapamiętanie - ćwiczenia 4 godz. po uczeniu
17 czerwca 2016, 11:02Naukowcy odkryli, że ludzie, którzy ćwiczyli 4 godziny po uczeniu, 2 dni później pamiętali opanowywany materiał lepiej niż ci, którzy ćwiczyli bezpośrednio po sesji albo nie ćwiczyli w ogóle.